TeamFairy

Alla inlägg under december 2014

Av Klara & Ebba - 6 december 2014 22:36

Nu har man flytta bloggen. Tyckte inte nattstad höll den kvalitén jag ville ha så jag flyttar hit och provar här. Ibland måste man ha nytt även om de gammal var bra. Men men...
Idag gjorde jag ett inlägg på min kompis blogg. Hon har sin blogg här och rekommenderade de. De visade sig att när jag skrev ett så himla långt inlägg ( enligt mig ) så använde hon inte den. Hon sa att hon bloggat i ett år och nu slutade för att hon blev trött och inte hade tid med de. Ja alla har ju inte tiden till de. Man gör så gått man kan.

Idag tänkte jag blogga om böcker som blir filmer & tv-serier. Och jag har många exempel som vi ska ta och gå igenom!
Lista:
Hunger games
Catching fire
Mockingjay ( part 1 )
The maze runner
Förr eller senare exploderar jag
Beautiful creatures
Harry potter
The mortal instrument
Divergient

Tv-serier:
Pretty little liars ( PLL )
Term wolf
Glee

Böcker:
1. Hunger games. Jag har läst boken och ÄLSKAR DEN. Den var riktigt bra. Författaren ( Susan Collins ) har skrivit på ett bra sätt och valt bra ord. Jag tyckte om karaktären efter som att hon var lite tillbaka dragen men endå tuff och kunnig. Filmen var inte lika bra. Alla "viktiga" scener var inte med och de tyckte jag inte om. Kameran de använde var inte så bra eftersom bilden var ganska mörk. Annars var filmen bra gjord i själva grunden.

2. Catching fire. Andra Flen i hunger games serien. Bättre än hunger games eftersom att jag inte trodde någon bok kunde vara bättre. Den överträffade allt. Läste på baksidan att de var många som tyckte de också. Lite svårt att tro när man inte tror att den kan vara bättre än hunger games. Den överraskade mig stort och levde definitivt upp till lina förväntningar. Filmen var också även bättre än boken. De var mycket mer ljus på allt så de var trevligt. De var däremot mindre trovärdigt. Man levde inte sig inte in i filmen lika mycket som i boken och de var en besvikelse.
3. Mockingjay ( part 1). Inte bra i boken. Den var lite långtråkigt men samtidigt spännande. Fick inte riktigt de suget som i de andra böckerna. Filmen var mycket bättre. Häftig! Mycket explosioner och/men även sorg. Den var riktigt bra!
4. The maze runner. En mycket bra bok. Lite långtråkig i början annars var de riktigt bra. Filmen var också bra. Men allt gick väldigt fort och de var lite negativt. Alla scener var inte som i boken heller men de kan ju vara svårt att göra. Den var sådär!
5. Förr eller senare exploderar jag. Tror jag hade lite för höga förväntningar för jag tyckte rent ut sagt den var tråkig. Filmen lika så. Däremot grät jag i filmen. Men de är inget jag skulle rekommendera.
6. Beautiful creatures. Boken sög! Den var tråkigt ingen bra handling. Jag läste inte de sista sidorna. Filmen var lika tråkig. Läs inte!
7. Harry potter. Har bara läst ettan. Men de gick lite fort och allt kom i ett. Till sist blev de som en stor klump. Så nej inge bra! Filmerna var mycket bättre! Alla borde se filmerna. De är riktigt häftiga!
8. The mortal instrument. Har bara läst de tre första och längtar till de sista kommer ut på svenska. De var verkligen bra. Även om de var tjocka så väldigt bra! Filmen vad lite sämre men så brukar de ju vara. Börja lässs!
9. Divergient. Bästa boken någonsin! Har aldrig läst en så bar bok! De andra två var också bra men de har inte kommit på film. Filmen var nästan lika bra.
Tv-serier:
1.Pretty little liars ( PLL) . De har gjort fem sesonger och fortfarande inte löst de. Soooo boring!
2. Teen wolf. Lite för mycket fantasy. Inget jag skulle rekommendera.
3. Glee. Jag tycker inte om musikaler så nej nej nej. Not good

Ja de var ju lite av mina åsikter. Imorgon är de lucia genrep. Och de blir spännande. Ni får stå ut lite tills ni får veta var min grupp och var jag ska göra på lucia showen nästa vecka!
Vi ses!

Puss puss!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards