TeamFairy

Direktlänk till inlägg 12 februari 2015

Lite borta!

Av Klara & Ebba - 12 februari 2015 22:11

Har vait borta senste tiden. Mycket att göra. Men ibland behöver man en paus. Hoppas inte detta kommer hända igen. Ska ställa alarm på min mobis där det står att jag ska komma ihåg att blogga. Det var faktist inte en så dum ide. 


Idag har jag i princip varit i stallet hela dagen. Först skolan såklart men sen har jag varit  i stallet. Hubbe möte vin 17.00 sen bygga in till markarbetet idag vid 17.45 Ja sen när klockan blev 20.10 var det upp på hästen och rida sitt pass. Peter Pan stog och väntade på mig när jag kom. Han var riktigt fin idag. Den senaste tiden har han varit busig och tegrat, sparkat bakut mm. Men idag var han avslappnad och lugn. Det känndes bra. Till en början var han lite stel men det blev bättre när vi började men bommrna. Han lugnade ner sig och blev mer böjbar. sen flöt det på. Och nu sitter jag här i min säng väldigt nöjd över honom och skriver. 


Hoppas inte ni har lika mycket läxor som jag. Hatar det. Förra veckan var riktigt dryg. Mitt skåp var tomt när jag lämnade det förra torsdagen och fredagen efter var det fult igen. Denna veckan har varit lite lugnare. Bara NO denna veckan och matte. Matten kan jag göra på AP-passen på onsdagar och NO:n gör jag också där. Jag är snabb vet ni. Efter lovet har vi ett matteprov. Jag kan seriöst ingenting. Vår lärare är helt galen. Han kan inte förklara och när han väl gör det fattar man ingenting. och om man säger att man inte fattar förklarar han på samma sätt igen istället för att prova ett annat sätt. Man börjar ju undra vad som rör sig i huvudet på gubben. ( Ja han är gammal. Tror han fyller 61 i år. Det är gammalt eller hur? ). 


Imorgon är sista dagen i skolan sen är det lov. Det ska bli skönt. Fast jag tycker inte det gått så många veckor som det har. Det känns inte så. Vet inte vad ni tycker men jag tycker inte det. Tiden går så fort. Snart går jag inian och ska välja gymnasie. Jag är ganska säker på vart jag ska gå så det blir inte så svårt val. Och sommarlovet är snart här. Då är det sommarridläger och massa annat kul. Hästarna åker på sommarbete. Vi hälsar på dem. Ja sen är det ny termin nya krav och målsättningar. Livet är rätt tuft om man tänker efter. Fast det är ganska en färgat eller endraget. Vet inte riktigt hur man säger. Det händer i princip samma sak varje år. Lite drygt. 

Sen är det nationella också. Gud jag tyckte vi hade det precis men det var ju i sexan. Det är helt sjukt.


Imorgon ska jag faktiskt göra något roligt. Först skola sen rida två gånger sen ska jag och Ebba hem till min mama och äta frukt doppat i nutella och se på film. Min mamma är inte hemma. Min bror har disco på sin skola och hon ska hjälpa till. Forever alone at home tomorrow. 


Nä, jag är riktigt trött och jag ska upp tidigt för det är inte lov än. Men vi hörs och ses imorgon. Och jag lovar att jag skriver till er direkt när jag vaknat. Promise ( staving). PUSS PUSS/ K   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Klara & Ebba - 21 juni 2015 23:01

?hej Ebba här. Som ni nog förstod är jag ledsen. Klara ska åka till Italien i tio dagar och inte nog med de, när hon kommer hem så ska jag till Bosnien så vi ses inte på fyra veckor!!! ???saknar dig Klara och det allra värsta är att hon har inget int...

Av Klara & Ebba - 11 juni 2015 22:45

Super var prinsessan idag.  Vi red på ängen över bommar. Bommarna var gjorda av någon sårts plast-gummi. Så när hon trampade på dem så veks de på mitten. Hon blev lika rädd varje gång. Bommarna var lagda som en åttvolt. Ebba har fotat so ...

Av Klara & Ebba - 10 juni 2015 08:46

Jag red på gröningen igår.  Fairy gick jättefint. Eftersom vi vr ute blev hon extra taggad. Hon var ganska skringig men sen när vi var klara med passet gick hon lungt och fint. Jag gjorde lite bågar och snett igenom. Vi kan ju inte rida hen...

Av Klara & Ebba - 9 juni 2015 07:25

Hhhhaaajjjj Ebba här. Som ni nog fatta i rubriken är det skolavslutning snart. Jag slutar på onsdag och jag tror att Klara slutar på torsdag. Och sen har vi sommarlov i två månader två veckor och tre dagar om man ska vara petig. Haj då ...

Av Klara & Ebba - 8 juni 2015 21:43


Ni har väl inte missat att jag har en helt egen blogg?  Om in har så kolla in den direkt!  www.nouw.se/BaraKlara Tänkte inte berätta om vad den handlar om för de får ni kolla själva. Men idag var det inte min dag med Fairy så jag har inte så ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards