TeamFairy

Direktlänk till inlägg 13 februari 2015

NATT INLÄGG LIKSOM!

Av Klara & Ebba - 13 februari 2015 22:54

Tänket börja ha stora bokstäver i rubriken. Fråga inte varför men jag vill det. Jag tycker att det skiljer mycket mer på själva texten och rubriken. 

Jag såg precis klart på sista delen av hobbit 2. Har inte sett filmerna eller läst böckerna så det var väl dags. Alla säger att det är dåligta. På ett sätt kan jag hålla med. Men och andra sidan tycker jag dem är helt okej. Jag har alltid varit lite av en kille eller haft killsmak på filmer. Jag vet inte riktigt varför. 


Just nu när jag skriver detta så ligger Ebba brevid mig och sover. Hon var väl tött antar jag. Hon somnade redan när jag startade filmen. Hon stör sig nog på att det låter när jag tycker på tangenterna. Hon rör sig hela tiden och sover lite oroligt. 


Idag väntade en häst och en ponny på mig i stallet. Det var meningen att E skulle rida Fairy idag. Så jag knde koncentrera mig på min anda häst. Men hon kom aldrig ner från läktaren så då hoppade jag up i ridhuset och red. Det blev skritt och trav. Varför? Jo, i tisdags var där typ som en massör fast för hästar hos oss. Hon behandlade Fairy och sa att hon hade varit väldigt stel eller vad man ska säga i höger varv. Det har både jag och Ebba som rider henne och Nina som kollar märkt. Hon har varit svår att svänga, när hon väl gått fint så ryckte hon upp huvudet och sprang. Hon försökte fly helt enkelt. Men nu är hon mycket mer frammåt och en gladare ponny. Hon var glad innan också men just nu är hon gladare. Hon är mycket mer frammåt. Inte bara i ridningen utan annars också. Och det känns bra för hon mår bra av det. Även om jag inte får tävla henne på söndag är det värt besväret. Hellre att hon mår bra än att hon går och mår dåligt. Efter Fairy var det en liten paus med mockning och medicinering med mera, för att senan hoppa upp på häst nummer två. Donnan stog och väntade i ridhuset eftersom maja ridit henne lektionen innan. Hon var redan igenomarbetad och det vra skönt för det kan vara lite jobbigt på just donnan. Men hongick jätte fint och gjorde fina framdelsvändningar. Helt perfekta. Och hon sprang ju inte iväg med mig som hon brukar göra med alla andra. Så jag man kan säga att jag är nöjd med dagen. 

påväg till stallet blev det lite jobbigt bara. Min syster skulle på disco och ville locka håret. Men min pappa hade glömt fön och locktång hos mamma. Så jag fick ta med det till stallet. Efter halva väge så ringer han och är helt uppjagad. Då säger han att hon skulle vara på discot om tjugofem minuter. Hade han sagt det tidigare hade jag kunnat komma då. Så jag fick springa halva vägen med Ebbas påse hon hade med sig. Och den var inte lätt kan jag säga. 

Haha... Nej  nu ska jag faktiskt sova. Men vi hörs och ses imorgon! PUSS PUSS/ K  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Klara & Ebba - 21 juni 2015 23:01

?hej Ebba här. Som ni nog förstod är jag ledsen. Klara ska åka till Italien i tio dagar och inte nog med de, när hon kommer hem så ska jag till Bosnien så vi ses inte på fyra veckor!!! ???saknar dig Klara och det allra värsta är att hon har inget int...

Av Klara & Ebba - 11 juni 2015 22:45

Super var prinsessan idag.  Vi red på ängen över bommar. Bommarna var gjorda av någon sårts plast-gummi. Så när hon trampade på dem så veks de på mitten. Hon blev lika rädd varje gång. Bommarna var lagda som en åttvolt. Ebba har fotat so ...

Av Klara & Ebba - 10 juni 2015 08:46

Jag red på gröningen igår.  Fairy gick jättefint. Eftersom vi vr ute blev hon extra taggad. Hon var ganska skringig men sen när vi var klara med passet gick hon lungt och fint. Jag gjorde lite bågar och snett igenom. Vi kan ju inte rida hen...

Av Klara & Ebba - 9 juni 2015 07:25

Hhhhaaajjjj Ebba här. Som ni nog fatta i rubriken är det skolavslutning snart. Jag slutar på onsdag och jag tror att Klara slutar på torsdag. Och sen har vi sommarlov i två månader två veckor och tre dagar om man ska vara petig. Haj då ...

Av Klara & Ebba - 8 juni 2015 21:43


Ni har väl inte missat att jag har en helt egen blogg?  Om in har så kolla in den direkt!  www.nouw.se/BaraKlara Tänkte inte berätta om vad den handlar om för de får ni kolla själva. Men idag var det inte min dag med Fairy så jag har inte så ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards