TeamFairy

Alla inlägg under februari 2015

Av Klara & Ebba - 13 februari 2015 14:49

Idag var det slagsmål på vv. Vet inte riktigt vad som hände så detta kanske inte stämmer men det är vad jag har hört och vad folk har sätt. Det började typ med att en kille i sjuan hade slagit en tjej i sjuan. Sen var det en anna kille som jag antar gillat tjejen. Och han såg då detta. Jag vet inte om slaget på tjejen var på skoj eller på riktigt. Så den här killen som tycket om tjejen vi kallar honom R. Han slog då antagligen till killen som slog tjejen. Låt oss kalla honom E. Och då blev det salgsmål. Men R var nog starkare än E så E blev blodig i sitt ansikte. R vet jag inget om. Då hade E hoppat ut genom ett fönster i ett klassrum och sprungit iväg. Antingen stannade R kvar eller så stack han också. Men E kom iallafall tilbaka till skolan lika blodig. Och sklosköterskan tog hand om hans sår. När vi gick från skolan stog nästan alla lärare vid utgången med sina telefoner och ringde runt. Om jag får gissa rinde dem till föräldrar och rektor och sånt. Och det hände nog massa mer som jag inte vet om med detta är det jag vet av det hela.


Men min dag har varit lugn. Det blev lite stressigt imorse. När man stället ett alarm och det ringer kan man ju tryckan på snoza. Och då ska den ju ringa tyck 9 minuter efter eller vad det är. Men min snoza ringde aldrig. Så när jag kollade klockan nästa gång hade det gått en halvtimme. Smidigt. Men jag hann. Min lärare var också sen så det var ju lungt. På engelskan så fick vi se på en film. Filmen var inte bra men det var bättre än att jobba. Eller vad hade ni valt?


Min kompis har lite problem med sin buss. Hon skulle komma till mig men nu orkar hon inte går till mig från korpen. Det ligger typ 800 meter bort. Men om hon inte okrar så ¨HA DE ¨. 

Nu ska jag äta och se på film tills verona kommer. Ridning ikväll. Vad jag vet så väntar två hästar. Men ni får veta me sen.


Jag har fått ett medelande från stallchefen att det ska vara en hemlig fotografering den 19/2. Jag ska dit men vet inte vad det är vi ska fotograferas till. MEn då får ni också vänta med mig nu. PUSS PUSS/ K  

Av Klara & Ebba - 12 februari 2015 22:11

Har vait borta senste tiden. Mycket att göra. Men ibland behöver man en paus. Hoppas inte detta kommer hända igen. Ska ställa alarm på min mobis där det står att jag ska komma ihåg att blogga. Det var faktist inte en så dum ide. 


Idag har jag i princip varit i stallet hela dagen. Först skolan såklart men sen har jag varit  i stallet. Hubbe möte vin 17.00 sen bygga in till markarbetet idag vid 17.45 Ja sen när klockan blev 20.10 var det upp på hästen och rida sitt pass. Peter Pan stog och väntade på mig när jag kom. Han var riktigt fin idag. Den senaste tiden har han varit busig och tegrat, sparkat bakut mm. Men idag var han avslappnad och lugn. Det känndes bra. Till en början var han lite stel men det blev bättre när vi började men bommrna. Han lugnade ner sig och blev mer böjbar. sen flöt det på. Och nu sitter jag här i min säng väldigt nöjd över honom och skriver. 


Hoppas inte ni har lika mycket läxor som jag. Hatar det. Förra veckan var riktigt dryg. Mitt skåp var tomt när jag lämnade det förra torsdagen och fredagen efter var det fult igen. Denna veckan har varit lite lugnare. Bara NO denna veckan och matte. Matten kan jag göra på AP-passen på onsdagar och NO:n gör jag också där. Jag är snabb vet ni. Efter lovet har vi ett matteprov. Jag kan seriöst ingenting. Vår lärare är helt galen. Han kan inte förklara och när han väl gör det fattar man ingenting. och om man säger att man inte fattar förklarar han på samma sätt igen istället för att prova ett annat sätt. Man börjar ju undra vad som rör sig i huvudet på gubben. ( Ja han är gammal. Tror han fyller 61 i år. Det är gammalt eller hur? ). 


Imorgon är sista dagen i skolan sen är det lov. Det ska bli skönt. Fast jag tycker inte det gått så många veckor som det har. Det känns inte så. Vet inte vad ni tycker men jag tycker inte det. Tiden går så fort. Snart går jag inian och ska välja gymnasie. Jag är ganska säker på vart jag ska gå så det blir inte så svårt val. Och sommarlovet är snart här. Då är det sommarridläger och massa annat kul. Hästarna åker på sommarbete. Vi hälsar på dem. Ja sen är det ny termin nya krav och målsättningar. Livet är rätt tuft om man tänker efter. Fast det är ganska en färgat eller endraget. Vet inte riktigt hur man säger. Det händer i princip samma sak varje år. Lite drygt. 

Sen är det nationella också. Gud jag tyckte vi hade det precis men det var ju i sexan. Det är helt sjukt.


Imorgon ska jag faktiskt göra något roligt. Först skola sen rida två gånger sen ska jag och Ebba hem till min mama och äta frukt doppat i nutella och se på film. Min mamma är inte hemma. Min bror har disco på sin skola och hon ska hjälpa till. Forever alone at home tomorrow. 


Nä, jag är riktigt trött och jag ska upp tidigt för det är inte lov än. Men vi hörs och ses imorgon. Och jag lovar att jag skriver till er direkt när jag vaknat. Promise ( staving). PUSS PUSS/ K   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards