TeamFairy

Alla inlägg den 14 maj 2015

Av Klara & Ebba - 14 maj 2015 23:26

Ebba är vist dålig på att skriva! Kan förstå henne för ikväll har vi haft fult upp. Vi tältar i Ebbas trädgård. Vi hade ett riktigt jobb med att sätta upp tältet. Har inga bilder men alla skulle skratta om de sätt oss!! Men vi fick upp det och de är ett mirakel. Nu ska vi kolla klart på våra telefoner och sen ska vi sova. Hugo hade med en 15 meter lång sladd så vi kan ladda våra mobiler i tältet. Mer uppdateringar kommer imorgon och då kommer Ebba att uppdatera mer om sin dag och jag om min!! Ses då!! Sov gott alla!!
/ Klara

Av Klara & Ebba - 14 maj 2015 15:25

Hej!

Vet att jag inte bloggat på flera månader. Har inte tyckt de varit lika kul som innan och tog en liten paus. Men nu är jag tillbaka! Och... Vi har bytt namnet till TEAMFAIRY! Jag och min bästa kompis Ebba rider en D-ponny som heter fairy. Som ni säkert redan vet om. Ebba är ägare av ponnyn och jag medryttare. Men vi har länge funderat på att ha en blogg tillsammans så ni får vara mer delaktiga i våran ridning och liv. Så nu händer det. Ebba kommer senare under dagen att skriva och berätta om sig själv så att ni får lära känna henne lite bättre. 


Idag iallafall var en superdag för mig. 

Hopptävling i paddocken! Hade aldrig hoppat henne ute inann. Men Ebba skrämmer mig som vanligt när de går omkull i en sväng. ( Som Ebba berättar mer om senare ). hinderna på 80 cm skrämde mig rejält. Så en livrädd Klara och en taggad Fairy går in på banan. Vi fick vänta ett tag eftersom egipaget efter mig blev lite sen. Och då han jag strässa upp mig änu mer. Men när vi väl börjat håller jag ganska mycket mot ettan eftersom hon var så taggad. Några meter innan inser jag att hon inte kan hoppa i den galoppen. Så jag ökar. Efter 1:an bromsade jag snabbt upp henne och hoppar över 2:an. Vägen till trean och efter var lite svår. Så jag tappade yterskänklen lite i svängen men han rätta till de innan vi kom över 3:an. Det blev en bra sväng efter 3:an också. 4.an 5:an 6:an blev bra vägar. Mellan 5:an och 6:an var det en raklinje på 17 meter och där fing jag in4 galoppsprång. Sen var de 7:an som var en trippelbarr. Den var perfect och de känder riktigt bra. 0Fel i grundomgången och den snyggaste ritten på hela tävlingen. 

Omhoppningen var också perfect. Den korta banan bestod av 5 hinder som i omhoppningen var 1,2,7,3,4. Riktigt bra på första och andra. På hinder nummer 7 var också bra. Var nervös till 3:an eftersom Ebba gått omkull där. Men den var också riktigt bra. 5:an var också en bra väg till. Men jag jagade på henne förmycket och han inte ta en förhållning så hon rev. Det var helt mitt fel och det vet jag. Men hon var ändå bäst idag! Fintjejen som hoppar allt. 4 fel i omhopningen med tiden 40.33 Inte bästa tiden men de räckte till en tredje plats. Tyvärr var det bara två som fick rosett. Så grattis till Maja som van och till Hanna som kom 2:a.

Fairy är ju speciell eftersom hon gärna drar iväg för mycket mot hinder. Men de senate gångerna han jag kännt att det är jag som väljet tempo. Övning ger fördighet som de säger!


Hoppas ni hör från Ebba snart och att ni tycker det är okej med de nya systemet. Vi ska också försöka vänja oss vi det precis som ni men om vi hjälps åt så kommer de gå fint.

/ KLARA













PS. Bilder från tävlingen kommer upp senare. Emma som fotade kan vara lite seg!  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards