TeamFairy

Alla inlägg under februari 2015

Av Klara & Ebba - 25 februari 2015 20:15

Idag gjorde jag gelenaglar. Blev nöjd. Det var första gången så det var kul!

Av Klara & Ebba - 23 februari 2015 17:10

Jag kanske ska börja med att berätta resten av mitt lov. Nu ska vi se om jag kommer ihåg vart vi va...!

Just det. Tisdagen. Ja det var nog inte så mycket mer att berätta om den mer än att jag var iriterad. Helt sjukt att hon hade modet att säga det till ett barn som bara gör som man blir tillsagd att göra. Förlåt om detta låter elakt men hon gjorde inget bra första intryck.

Onsdagen var en lugnare dag. Vi åkte till hörby. Fin liten by. Varför vi åkte dit var för att mammas kompis bor där. Och vi skulle bowla med hon och hennes tre barn. Det känns ganska konstigt att bowla med några man träffat en gång i hela sitt liv.  Men jag kom tvåa. Ett miraken för jag är ingen vidare på bowling.

Torsdagen. Ridning och stallet hela dagen.  Första gången någon hoppade prinsessan ( alltså Fairy ) efter att kirupraktern var hos oss. Superfin som alltid och mer lungn mot hinderna än vad hon brukar vara. Vill ni se en kort video så gå in på min youtubekanal och kolla. länkar den sen.

Fredag. Då var det också provapåridning. Det var lite mer trevligt folk. Sen red jag i pausen där och Prinsessan var lite jobbig. Springig. Men på lördagen red jag ju för anette så det gick ju bra efetr det.

Söndagen vet ni ju hyfsat redan men kan ta lite kort.  På morgonen var jag i stallet. Vid tio kom jag hem och åt frukost. ( Min nutellaburk tog slut ). Sen var jag hemma resten av dagen och såg på film och bloggade. Idag var jag i skolan och i helhet är det de jag gjort under dagen.


Påtal om skolan. Jag skrev innan att vi hade Kärleks och Barns rätt vecka. Det går ut på att vi ska få lite mer klarhet om vad vi barn och ungdomar har för rättigheter, att man får lov att älska fritt. Det ska bli  kul. På torsdag under mattelektionoen kommer någon och pratar med oss om detta. Vi kommer få göra lite övningar och göra ankäter som handlar om ämnet. Jag vet själv inte mer än detta så det blir allt.


Nu ska jag fixa ny header och sånt. 

Gå in på youtube och sök på klaaarraaa så kommer jag upp. PUSS PUSS/ K  

Av Klara & Ebba - 23 februari 2015 10:15

Denna veckan är det kärleksbevis på västervång! Berättar mer sen i nya uppdateringar! PUSS PUSS/ K?

Av Klara & Ebba - 23 februari 2015 06:41

Har en känsla av att jag inte har sovit så mycket inatt. Vet att jag har sovit mycket men det gårinte att erkänna det på något sätt. Ni vet när det är lagom varmt under täcket och det riktigt blåser och regnar ute.  Då vill man inte cykla till skolan. Man vill ligga hemma, se på en film och dricka någonting varmt. Men det skulle just nu aldrig hända. Hur kunde människor före oss klarat sig. Jag hade nästan tagit livet av mig om inte naturen gjorde det först. Och  nej jag säger inte så i vanliga fall.


Jaha hoppas ni ska göra något roligare än jag idag. Det är måndag efter lov och skolan börjar igen. Nu har vi fem härliga skolveckor framför oss. Eller inte..! nästa lov är om 25 dagar. Då är det påsk. Jag vet inte om ni tror på påskharenmen jag gör inte det kan jag säga.


Vad har ni gjort under lovet då? om ni nu har haft lov. Jag har ängnat mitt lov i stallet. Jag tror inte det förvånar många. På lördagen hade jag och min mamma stallet. På söndagen hade team Fairy stallet. På måndagen kom ebba till mig och hon skulle rida så vi fick gå till stallet senare på dagen. Tisdagen var det prova på ridning och de behövde hjälp att leda. Så jag var där. Den första rundan var där en liten pojke som red på nilla som jag ledde. Han ville att jag skulle släppa så han fick försöka själv. Det enda problemet var att då skulle nilla sprungit iväg och han skulle trillat av. när vi var klara kom mamman ner ochhämtade honom. Det första hon säger till mig var att hon tyckte det var dåligt. Han skulle fått styra själv och travat själv och bla bla bla. Jag ville bara säga något otrevligt tillbaka men bestämde mig för att vara tyst. Så resten av den dagen var jag ganska iriterad.


Just nu är klockan väldigt mycket och jag måste börja göra ve mig. Jag får berätta mer om mitt lov senare. Next shool..! PUSS PUSS / K  



 

Av Klara & Ebba - 22 februari 2015 19:30

Har inte sovit so mycket denna veckan. Folk har sovit över och så vidare. Idag var jag fri och endå fick jag inte sova. Ebba skulle rida dör Anette 08.30 Och jag skulle ju titta det hade jag lovat. Suck..! Igår var jag också fri men kunde inte somna. Det är så himla typiskt. Det var ingen lång runda i stallet direkt. Jag var hemma igen efter en timme. Tänkte stanna längre ( typ hela dagen ) men Ebba skulle hem och ville inte vara så lonley.

Jag som bloggare har ju ganska mycket åsikter och tankar. En av mina förebilder är såklart Nellie Berntsson. Jag hade gärna velat stå i hennes skor idag. Men så är det inte. Kanske en dag men inte idag!
Iallafall, många stora bloggare skriver ju väldigt vuxet när de skriver sina inlägg. Undra om de hade tappat läsare om de hade skrivit mer... Vad ska man sä "barnaktigt".
Nellie tycker jag är ett bra svar på den frågan! Hon är lika gammal som jag. Har samma hobby och är ungefär lika lång som jag. När man läser hennes inlägg blir man inte bara peppad och inspererad. Man känner samtidigt igen sig i henne. Alla hennes åsikter och tankar, vad hon tycker om och inte tycker om mm. Jag känner väldigt mycket igen mig i henne. Det är helt sjukt hur mycket man kan bli påverkad av kända människor.
Jag har inte varit ett sådär fann av Nellie länge. I början tyckte jag att hon var lite så som man tror det flesta kända är. Snobbig och kaxig. Men jag läste bloggen endå och nu älskar jag Nellie. Hon är verkligen öppen och positiv till alla situationer. Det är interesant att se hur hon löser vissa situationer. Det är en underbar människa vi talar om de ska ni veta.

Tänkte göra en egen videokanal på youtube. Länkar den så fort jag fixat det. Och det har jag såklart fått från Nellie ( alla flickors dröm ). Tack Nellie för att du är en så sjukt underbar människa! PUSS PUSS / K?

Av Klara & Ebba - 21 februari 2015 12:37

Jag sitter fast hemma med matte. Jag har matteprov till fredag! Jag kan ingenting nästan. Men jag kom på att jag glömt hänga in vårt träns igår. Då är det bra att ha bra vänner. Jag skrev ett sms till Emelie och frågade om hon kunde ta det tills jag kom. Men jag kan inte komma för än senare. Så jag frågade om Emma var i stallet och det var hon. Så nu kan de hänga in det i mitt skåp. Underbara vänner man har.
Vänner är svårt att hitta men u sånna här lägen vet man att det alltid ställer upp och hjälper en. Det är ett bevis på äkta vänner. Just nu vill jag inte börja i nian. Jag vill vara kvar i åttan och va med mina vänner resten av mitt liv. Jag är väldigt rädd att vi ska tappa kontakten när jag börjar gymnasiet för att jag inte är i stallet lika ofta. Men till sommaren ska vi hitta på något roligt. Ett minne för livet som jag brukar säga. Hoppas ni har lika bra vänner som jag! För det förkänar ni! PUSS PUSS/ K?

Av Klara & Ebba - 14 februari 2015 06:45

Just nu sitter jag antagligen i bilen påväg till stallet. Klockan är typ 06.45 Ja man kan ju undra vad jag gör uppe såhär tidigt. Jo det var ingen av privatarna som kunde ha stallet idag så min mamma och jag sa att vi kunde ta det. Så här sitter vi nu i bilden och är snart framme. Kul morgon detta. Nu är vi snart utanför och jag måste sluta. Men jag skriver till er igen när vi äter frukost. Hoppas ni njuter av sovmorgon. PUSS PUSS/ K  

Av Klara & Ebba - 13 februari 2015 22:54

Tänket börja ha stora bokstäver i rubriken. Fråga inte varför men jag vill det. Jag tycker att det skiljer mycket mer på själva texten och rubriken. 

Jag såg precis klart på sista delen av hobbit 2. Har inte sett filmerna eller läst böckerna så det var väl dags. Alla säger att det är dåligta. På ett sätt kan jag hålla med. Men och andra sidan tycker jag dem är helt okej. Jag har alltid varit lite av en kille eller haft killsmak på filmer. Jag vet inte riktigt varför. 


Just nu när jag skriver detta så ligger Ebba brevid mig och sover. Hon var väl tött antar jag. Hon somnade redan när jag startade filmen. Hon stör sig nog på att det låter när jag tycker på tangenterna. Hon rör sig hela tiden och sover lite oroligt. 


Idag väntade en häst och en ponny på mig i stallet. Det var meningen att E skulle rida Fairy idag. Så jag knde koncentrera mig på min anda häst. Men hon kom aldrig ner från läktaren så då hoppade jag up i ridhuset och red. Det blev skritt och trav. Varför? Jo, i tisdags var där typ som en massör fast för hästar hos oss. Hon behandlade Fairy och sa att hon hade varit väldigt stel eller vad man ska säga i höger varv. Det har både jag och Ebba som rider henne och Nina som kollar märkt. Hon har varit svår att svänga, när hon väl gått fint så ryckte hon upp huvudet och sprang. Hon försökte fly helt enkelt. Men nu är hon mycket mer frammåt och en gladare ponny. Hon var glad innan också men just nu är hon gladare. Hon är mycket mer frammåt. Inte bara i ridningen utan annars också. Och det känns bra för hon mår bra av det. Även om jag inte får tävla henne på söndag är det värt besväret. Hellre att hon mår bra än att hon går och mår dåligt. Efter Fairy var det en liten paus med mockning och medicinering med mera, för att senan hoppa upp på häst nummer två. Donnan stog och väntade i ridhuset eftersom maja ridit henne lektionen innan. Hon var redan igenomarbetad och det vra skönt för det kan vara lite jobbigt på just donnan. Men hongick jätte fint och gjorde fina framdelsvändningar. Helt perfekta. Och hon sprang ju inte iväg med mig som hon brukar göra med alla andra. Så jag man kan säga att jag är nöjd med dagen. 

påväg till stallet blev det lite jobbigt bara. Min syster skulle på disco och ville locka håret. Men min pappa hade glömt fön och locktång hos mamma. Så jag fick ta med det till stallet. Efter halva väge så ringer han och är helt uppjagad. Då säger han att hon skulle vara på discot om tjugofem minuter. Hade han sagt det tidigare hade jag kunnat komma då. Så jag fick springa halva vägen med Ebbas påse hon hade med sig. Och den var inte lätt kan jag säga. 

Haha... Nej  nu ska jag faktiskt sova. Men vi hörs och ses imorgon! PUSS PUSS/ K  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards